Василь
Кремень, президент АПН України, міністр освіти і науки України.
Доктор
філософських наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України,
академік НАН України, академік Академії політичних наук України, Російської
академії соціальних наук, Російської академії освіти.
Нагороджений орденом "За заслуги" III ступеня.
Фахівець у галузі соціальної філософії, політології, філософії освіти,
педагогіки, розвитку людської особистості. Його науково-педагогічна діяльність
присвячена науковому обґрунтуванню теоретико-методологічних підходів розвитку
педагогічної науки і освіти в Україні, концептуальних соціально-культурологічних
засад філософії освіти.
Під його науковим керівництвом як президента АПН України і міністра освіти
і науки України розроблено нормативно-правову базу, яка регулює функціонування
освітньої системи на всіх рівнях. В.Г. Кремень ініціює і впроваджує в
практику конкретні кроки з гуманізації і демократизації навчально-виховного
процесу навчальних закладів різних типів (оцінювання навчальних досягнень
учнів, оцінка з поведінки). Він є ініціатором упровадження комп'ютерної
техніки у навчально-виховний процес загальноосвітньої школи. Є автором
понад 250 наукових праць.
Академія педагогічних наук як вища галузева державна наукова установа
була створена в 1992 р. (Указ Президента України від 4 березня 1992 року
та постанова Кабінету Міністрів України від 16 червня 1992 року).
Загальне число членів АПН становить 137 осіб, з них: 51 дійсний член і
86 членів-кореспондентів, 22 іноземних члени.
Наукові структури Академії об'єднано у п'ять відділень:
- теорії та історії педагогіки (академік-секретар О. В. Сухомлинська);
- дидактики, методики та інформаційних технологій в освіті (академік-секретар
Н.М. Бібік);
- психології, вікової фізіології та дефектології (академік-секретар С.Д.
Максименко);
- педагогіки і психології вищої школи (академік-секретар М.Б. Євтух);
- педагогіки і психології професійно-технічної освіти (академік-секретар
Н.Г. Ничкало).
У складі Академії функціонують 12 інститутів і 6 центрів.
У наукових структурах працює 1192 науковці, з них 150 докторів і майже
500 кандидатів наук.
При Президії АПН функціонує рада з координації наукових досліджень у галузі
педагогіки і психології.
АПН бере активну участь у розробці законодавчої і нормативної бази функціонування
освіти, створенні концепцій
розвитку загальноосвітньої, професійної і вищої школи.
Ученими АПН за 12 років функціонування Академії створено й опубліковано
понад 1000 підручників і навчальних посібників, 1000 методичних посібників
і рекомендацій, 400 монографій.
Основними завданнями Академії на сучасному етапі є:
- опрацювання нової філософії освіти; розробка державних стандартів і
системи оцінки якості освіти на різних рівнях; створення теорії цілісного
розвитку особистості; опрацювання методології і теорії змісту освіти та
процесу навчання в різних типах навчальних закладів;
- обґрунтування цілей і цінностей національної системи освіти і виховання;
- створення підручників і навчальних посібників нового покоління;
- розробка прогресивних технологій педагогічної діяльності; інформатизація
і комп'ютеризація навчального процесу;
- дослідження актуальних проблем загальної, дитячої та педагогічної психології;
- комплексний аналіз соціальної ситуації психічного та особистісного розвитку
дітей і молоді та ін.
Значна увага приділяється підготовці науково-педагогічних кадрів через
аспірантуру та докторантуру, які функціонують в усіх інститутах Академії.
АПН України є активним співвиконавцем ряду державних цільових програм,
зокрема: "Учитель", "Діти України", "Репродуктивне
здоров'я", "Українська родина", "Робота з обдарованою
молоддю", "Здоров'я нації" та ін.
Академія педагогічних наук тісно співпрацює зі спорідненими науковими
структурами Національної академії наук та галузевих академій, встановлює
і поновлює контакти з науковими установами країн СНД та інших зарубіжних
країн: Болгарії, Греції, Німеччини, Словаччини, Сербії, Канади, Польщі,
Румунії, Франції, Китаю та ін.
З метою інтеграції України в європейську та світову системи освіти, педагогічну
і психологічну науку, налагоджено співробітництво з ЮНЕСКО, Радою Європи,
іншими міжнародними організаціями.
Учені Академії роблять гідний внесок у розбудову нашої держави, в подальший
розвиток української педагогічної і психологічної науки, національної
системи освіти.
|