Фонд Міжнародних Премій

International Awards Fund
     

Анатолій Резніков, начальник Бердянського морського торгівельного порту;.

Бердянський морський торговельний порт - єдиний морський транспортний вузол Запорізької області. Через Волго-Донський та Біломорсько-Балтійський канали він сполучений з регіонами Росії, які прилягають до Волги, і має вихід на Каспійське, Біле та Балтійське моря, а через Чорне море - з країнами Середземноморського басейну та Південно-Східної Азії. У 1980 році у зв'язку зі 150-річчям Бердянський морський торговельний порт нагороджений орденом «Знак Почета».
Бердянський морський порт приймає судна під прапорами більш ніж ЗО країн світу і переробляє всі види вантажів -насипні, тарно-штучні, наливні, для чого оснащений необхідною перевантажувальною технікою. Прохідна осадка суден - 7,9 м.
За роки незалежності Бердянський морський порт разом з усією Україною зазнав падінь та піднесень. Найтяжчим був 1996 рік. Через порушення економічних зв'язків та ускладнення умов та вимог до зовнішньоекономічної діяльності вантажопереробка знизилась проти 1990 року у 3,5 раза. Різко змінилась номенклатура вантажів.
За цих умов керівництво Бердянського порту мобілізувало колектив та виконало велику роботу з додаткового залучення вантажів у порт та збільшення обсягів існуючих. Переломним став 1997 рік, з якого розпочалося зростання обсягів вантажопереробки. У 2002 році цей показник очікується у розмірі 2250 тис. т - це найвищий рівень за останні 12 років.
Тяжким випробуванням для порту стало введення квот на вивіз металобрухту, який становив три роки тому 50% загального обсягу вантажів, а також різке зменшення транзиту через постійні зміни умов та вимог до переробки вантажів через українські порти з боку Росії. У результаті у 2001 році питома вага металобрухту становила лише 15%, транзит проти 1998 року зменшився у 4 рази.
Попри всі негаразди керівництво порту не здавалося і проводило наполегливу роботу, щоб залучити нові вантажопотоки і нових клієнтів, щоб зберегти порт та його колектив. До Бердянського морського порту надійшли нові вантажі: олія соняшникова, руда марганцева, нафтовироби. У 2001 році порт також почав переробку нового вантажу - свіжоморо-женої риби з Норвегії. За 2001 рік її перевантажено 47,7 тис. т, у 2002 році очікується ЗО тис. т цього вантажу. Щоб закріпити цей вантажопотік за Бердянським портом, тривають переговори з норвежцями та українською фірмою «Скандинавія» щодо будівництва на території рибокомбінату холодильника на 5 тис. т і часткового інвестування спорудження причалу завдовжки 200 п.м.
Нині порт активно оновлюється, оснащується новою технікою. За останні 5 років освоєно ЗО млн. грн. капіталовкладень. Зокрема, придбано два портальні крани «Альбатрос», 12 автонавантажувачів різної вантажопідйомності. Проведено реконструкцію причалу № 4 під перевантажувальний комплекс зернових вантажів. На причалі № 7 побудовано тимчасовий вузол зливу світлих нафтопродуктів для переробки дизельного пального з Казахстану та Росії потужністю 100 тис. т на місяць.
Зерновий комплекс потужністю 800 тис. т розміщуватиметься на площах, звільнених від автогосподарства, майстерень, інших служб, які будуть перенесені на територію придбаних портом рибокомбінату та фабрики ліжок.
У перспективних планах - розміщення на території рибокомбінату контейнерного терміналу для переробки 20- і 40-футових морських контейнерів; забезпечення процесу переробки риби та морепродуктів; новий комплекс із переробки мінеральних добрив потужністю 1 млн. т на рік.
Керівництво порту працює також над вирішенням питання про відкриття паромної переправи, яка сполучить Бердянськ із російськими регіонами східного берега Азовського моря. У цьому особливо зацікавлені виробники мінеральних добрив України та їх споживачі.
Велику увагу керівництво порту приділяє вирішенню соціальних питань. Так, у 1997 році було здано в експлуатацію 120-квартирний житловий будинок для працівників порту, у 2003 році планується здача ще одного - 80-квартирного. Працівники порту користуються багатьма соціальними пільгами, які становлять у сукупному доході до 30%. На матеріальну допомогу непрацюючим пенсіонерам порту витрачається за рік близько 800 тис. грн.
Нинішні досягнення порту - результат спільної праці багатьох людей, у тому числі керівництва порту, очолюваного почесним працівником морського та річкового транспорту України Анатолієм Антоновичем Резніковим. Керуючи Бердянським портом з 1985 року, він досконало вивчив усі можливі моделі його розвитку. Відповідальність за кінцевий результат спонукає невтомного начальника порту вибирати саме той шлях, який є найбільш раціональним.
Завдяки зваженій політиці керівництва порту вдалося не лише зберегти виробничий персонал, а й створити нові робочі місця та гідні умови для праці. Проте вистачає іще проблем, над якими треба працювати. Портовики Бердянська ні від кого не просять ні допомоги, ні якихось пільг. Вони хочуть лише, щоб на їхньому шляху їм не створювали штучні перешкоди.